KINERJA GURU DITINJAU DARI PENGARUH LINGKUNGAN KERJA DAN PENGHARGAAN
Abstract
This research aims to determine the effect of the work environment and rewards on teachers’s performance at SMPN 1 Indralaya. This research uses quantitative methods with correlational type of research. The research population was 45 people, namely the teachers at SMPN 1 Indralaya. The number of research samples were 40 people. The sampling technique in this study is simple random sampling. Data collection techniques using a questionnaire. Data were analyzed using simple linear regression test analysis techniques and multiple linear regression. Research results show that: (1) The work environment has no significant effect on the teachers’s performance at SMPN 1 Indralaya. (2) The rewards has a significant effect on the teachers’s performance at SMPN 1 Indralaya (3) Work environment and rewards together have a significant effect on the teachers’s performance at SMPN 1 Indralaya
References
Azwar, S. (2006). Reliabilitas dan Validitas. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
----------. (2009). Penyusunan Skala Psikologi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Barnawi dan Mohammad Ariffin. (2014). Kinerja guru Profesional. Yogyakarta: AR-RUZZ MEDIA.
Cahyasumirat, Gunawan. (2006). Pengaruh Frofesionalisme dan Komitmen Organisasi Terhadap Kinerja Internal Auditor, Dengan Kepuasan Kerja Sebagai Variabel Intervering (Studi Empiris Pada internal Auditor PT Bank ABC). Tesis tidak dipublikasikan. Semarang : Program Pascasarjana Universitas Diponegoro.
Edwardin, L.T.A.S. (2006). Analisis Pengaruh Kompetensi Komunikasi, Kecerdasan Emosional, dan Budaya Organisasi terhadap Kinerja Karyawan (Studi Pada PT Pos Indonesia (Persero) Se Kota Semarang). Tesis tidak dipublikasikan. Semarang: Pascasarjana Magister Manajemen Universitas Diponegoro.
Handoko, T. Hani. (2009). Manajemen Personalia dan Sumber Daya Manuasia. Yogyakarta: BPFE.
Harapan, Edi. (2018). Pembiayaan Pendidikan ; Teori dan Praktek Menggali Sumber Pembiayaan Pendidikan Nasional. Palembang: Noer Fikri.
Kemendiknas. (2008). Alat Penilaian Kemampuan Guru (APKG).
Kesumawati, Nila dan Icwan Aridanu. (2017). Statistik Parametrik Penelitian Pendidikan. Palembang: Noer Fikri.
Mulyasa. (2013). Manajemen Berbasis Sekolah. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Nitisemito, Alex S. (2010). Manajemen Personalia, Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Ghalia Indonesia.
Nnaji-Ihedinmah, Chijioke & Egbunike, Francis, Chinedu. (2015). Effect of Rewards on Employee Performance in Organizations: A Study of Selected Commercial Banks in Awka Metropolis. European Journal of Business and Management, Vol. 7 No. 4. Hal. 80-88.
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional RI No. 35. (2010). Tentang Petunjuk Teknis Pelaksanaan Jabatan Fungsional Guru Dan Angka Kreditnya.
Prabu, Aldila Saga dan Dewie Tri Wijayanti. (2016). Pengaruh Penghargaan dan Motivasi Terhadap Kinerja Karyawan (Studi Pada Divisi Penjulan PT United Motor Center Suzuki Ahmad Yani, Surabaya). Jurnal Ekonomi Bisnis dan Kewirausahaan. Vol. 5. No. 2-2016. Hal. 104-117.
Rahmawati, Nila Pima. Bambang Swasto dan Arik Prasetya. (2014). Pengaruh Lingkungan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan (Studi Pada Karyawan Kantor Pelayanan Pajak Pratama Malang Utara). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB). Vol. 8. No. 2 Maret 2014. Hal. 1-9.
Riduwan. (2012). Dasar – dasar Statistika. Bandung: Alfabeta.
Rivai, Veithzal. (2015). Manajemen Sumber Daya Manusia Untuk Perusahaan, Dari Teori Ke Praktek. Jakarta : PT. Rajagrafindo Persada.
Sugiyono. (2012). Statistika untuk Penelitian. Bandung: Penerbit Alfabeta.
Supardi. (2013). Kinerja Guru. Jakarta: Rajawali Pers.
Undang – Undang Nomor 14 tahun 2005 tentang Guru dan Dosen.
Usman, Husaini. (2009). Manajemen Teori Praktik dan Riset Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
PDF : 1239 times
Jurnal Ilmiah Bina Edukasi oleh http://journal.binadarma.ac.id/index.php/jurnalbinaedukasi disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.