Meningkatkan Karakteristik Peserta Didik Tentang Pergaulan Bebas Melalui Metode Example Non Examples

  • Dewi Hasanah SMP Negeri 6 Indralaya Utara
Keywords: Student knowledge, free promiscuity, examples not examples

Abstract

This study aims to improve students' knowledge about promiscuity, this research includes classroom action research consisting of two experiments with learning methods that contain examples not examples. In the first cycle the percentage of completeness reached 47.82%, while the second cycle reached 86.96%. Improvement of student learning outcomes in free promiscuity material using short examples, not examples from cycle I to cycle II amounted to 39.13%. Based on these results, the study can conclude that the sample method is not an example that can be used as a special learning method in the delivery of free promiscuity in the hope that even fewer children are not involved in promiscuity

References

Adang, Suherman. (2000). Dasar-dasar Penjaskes. Jakarta : Depdikbud
Departemen Pendidikan Nasional. (2008). Kamus Besar Bahasa Indonesia. Pusat Bahasa.Jkaarta: Gramedia Pustaka Utama
Devi, Nurhidayati. (2013). Pengembangan Media Video untuk Meningkatkan Pemahaman Bahaya Seks Bebasdi Klanagan Remaja SMA Negeri 1 Solo. Solo : Prodi BK FIP UNESA
Fikri, Nur Syamsudin. (2014). Macam-macam Metode Pembelajaran Penjas. Blogspot.com
Gunarsa Y.S.D dan singgih D. Gunarsa. (2007). Psikologi Muda Mudi. Jakarta : Gunung Mulia
Isako, Annisa Berliana. (2015). Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Sepak Bola dengan Pendekatan Permainan. Semarang : UNES
Luawo, Fitri M. (2012). Mengmbangkan sikap Negatif Terhadap Pergaualan Bebas Melauli Layanan Bimbingan Kelompok Tugas di SMU Negeri 1 Bongomeme. Maluku
Meity,H Idris. (2014). Strategi Pembelajaran yang Menyenangkan. Depok: Luxima
Mulyasa,E. (2013). Pengembangan dan Implementasi Kurikulum2013. Bandung : Remaja Rosdakarya
Rachman, Eiloen dan Petriana Omar. (2004). Gaul : lebih Banyak Kesempatan. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama
Roestiyah,NK. (2014). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta
Sudarman, Paryati. (2004). Belajar Efektif di Perguruan Tinggi. Bandung : Simbioasa Rekatama Media
Sudjana. (1996). Metode Statistik. Bandung: PT. Tarsito
Suharsimi, Arikunto.dkk. (2010). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta : Bumi Aksara
Yoyo, Bahagia. (2000). Prinsip-prinsip Pengembangan dan Modifikasi Cabang Olahraga. Jakarta : Depdikbud
Yulianti, Eva. (2017). Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan Kelas VIII. Jakarta: Kemendikbud.
Published
2019-10-01
How to Cite
Hasanah, D. (2019). Meningkatkan Karakteristik Peserta Didik Tentang Pergaulan Bebas Melalui Metode Example Non Examples. Jurnal Ilmiah Bina Manajemen, 2(1), 18–25. Retrieved from https://journal.binadarma.ac.id/index.php/BINAMANAJEMEN/article/view/589
Section
Articles
Abstract viewed = 452 times
3 : 891 times